sunnuntai 2. huhtikuuta 2017

Huhtikuun toisena päivänä


Ollaan huhtikuussa...viimeinkin. Olen melko malttamaton kevään odottaja ja mielelläni oletan kevään alkavan jo maaliskuussa. Luonto on asiasta kuitenkin usein eri mieltä, niin kuin viime perjantaina, joloin heräsin sakeaan lumisateeseen. Onneksi lumet sulivat nopeasti ja tänään oli jo selkeä keväinen fiilis, kun olin kävelelyllä jokirannassa. Useissa puissa ja pensaissa oli jo näkyvät silmut ja ilmassa odotusta pian alkavasta viherryksestä. Oi, oi, kevät on ehdoton lempivuodenaikani. On joka vuosi yhtä sykähdyttävää nähdä, miten talven selkä taittuu ja elämä alkaa uudelleen.


Kevät ehkä villitsi minut lauantaisella Akateeminen kirjakauppa-visiitillänikin. Menin mielessäni täsmäostos: Juhani Salokanteleen kirjoittama A.H. Tammsaaren elämäkerta Nuoren Viron omatunto. Kansalliskirjailija A.H. Tammsaare, jonka ostinkin. Sen lisäksi huomasin kiikuttavani kassalle myös Tuula Karjalaisen Tyko Sallis-elämäkerran Tyko Sallinen. Suomalainen tarina ja Luovan kirjoittajan työkirjan. Ensimmäisen nappasin mukaan osin aivan upean kannen vuoksi ja toisen toivon vähän kehittävän kirjoittajan taitojani, sikäli mikäli siis jaksan tehdä kirjan sisältämiä harjoituksi.




Samaiselta shoppailukierrokselta hankin myös kotiin uutta, kun ruokapöytä sai päälleen uuden kerniliinan. Olen kernien suuri ystävä. Ne pysyvät puhtaina pyyhkäisyllä ja niitä vaihtelemalla saa kotiin uutta ilmettä, varsinkin kun ruokapöytä on niin keskeisellä paikalla kodissa, kun se meillä on.



Lopuksi haluan lähettää isot kiitokset Norjaan, blogini lukijalle Eijalle, joka ilahdutti minua todella kauniilla kukkalähetyksellä ja sen lisäksi hän on lupautunut etsimään minulle erään kirjan, jota tarvitsen Elvi Sinervo-elämäkertani tiimoilta. Kiitos Eija!




4 kommenttia:

  1. Mukavaa kevättä! Luonnon heräämistä on nyt mukava seurailla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Katriina! Kevät tuntuu tulevan melko keikkuen, kuten tavallista :)

      Poista
  2. Kevät on minunkin lempivuodenaika. Kiitos kivoista kuvista. Olen käynyt luovan kirjoittamisen peruskurssin ja tuollainen Luovan kirjoittamisenn työkirja olisi varmaan ollut silloin hyvä oppikirjana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mai Laakso,ole hyvä :)

      Mulle luova kirjoittaminen on melko vierasta, olen pysystellyt tiukasti asiasteksteissä, mutta mieli tekisi nyt vähän irroitella ja katsoa omaa kirjoittamista myös luovan kirjoittamisen näkökulmasta.

      Poista